måndag 1 september 2008

Segrande andning

I går gick jag på gravidyoga för första gången. Jag och min tjockismage stod där och kände oss malplacerade bland alla fina kulor. En tjej som var där skulle föda om 1 1/2 vecka. Vid den tiden lär jag ligga däckad bland chokladpapper och tomma chipspåsar i soffan. Hon gick dessutom upp i brygga, bara sådär. Det klarar inte ens jag av i ett ovälsignat tillstånd.

Men det var skönt att få sträcka ut kroppen. Jag känner att axlarna sänkts en aning och det är ju alltid bra. Tyvärr verkade också Pyret uppskatta att jag rörde på fläsket. Det blev ett himla hålligång i magen under den sista avslappningsstunden, magen hoppade åt alla håll. Förmodligen blev det en överdos av syre efter djupandningen så att Pyret blev helt hög.

Jag hoppas att inte Pyret tror att dess mamma är en friskus nu. Det kunde inte vara mer fel.

Inga kommentarer: