tisdag 23 september 2008

Pytt i panna

Det bidde ingen djungeltur för oss i går i Försäkringskassans förlovade land. E fick dispens.

När han hämtade upp mig efter jobbet för att vi skulle kunna åka till IKEA (inte E:s idé) hade han haft en urusel dag på jobbet. Det har varit en del sådana på senare tid. Humöret steg (!) så smått under IKEA-turen, men vid kassorna insåg E att hans plånbok var borta. Jag antog att den låg i bilen, men när vi kom ut till den fanns den inte där heller. E hade ett vagt minne av att han lagt plånboken på bilens tak medan han tankade och därifrån har den då åkt av.

Det här är ett tydligt tecken på att E är för stressad just nu. Han skulle aldrig göra en sådan här sak annars och jag tyckte så synd om honom i går. Han var så besviken på sig själv.

Nu har jag peppat honom att öva på att släppa jobbet på kvällar och helger och jag hoppas att han känner sig gladare snart.

3 kommentarer:

Tre stycken sa...

Stackars E! Han har mina fulla sympatier. Skitdag, rent ut sagt. Hoppas att han inte blev av med alltför mycket stash :-(

e.s sa...

Tur att han har dig som humörhöjare! Jag har alltid önskat mig en gravid, humoristisk och en....alldeles, alldeles underbar tjej vid min sida när stressmisstagen anländer..

30-nånting sa...

tre stycken, nej det var kort som försvann. Nu handlar det bara om att minnas vilka kort han hade däri och att se till att få nya så fort som möjligt.

e.s, haha humörhöjare. Jag vet inte jag. Jag har ju tyvärr en tendens att bli sur när E är sur (fast i går höll jag mig). Men när jag själv är sur tycker jag att det är hans uppgift att gaska upp mig. Logiskt va!?