fredag 19 september 2008

Old folks

Jag hamnade bakom en äldre man i rulltrappan i dag. Han var i princip kal på hela huvudet, förutom bak i nacken där han lyckats med konsten att spara ut ca 1,5 dm hår. Det här håret har han sedan omsorgsfullt kammat upp över flinten.

I dag var han nog på väg till pensionärssamlingen på Centralstationen (de demonstrerade för en rättvis skatt) och hade gjort sig extra fin. Tyvärr verkade han ha hamnat i blåsväder efter vägen för en av hårtestarna hängde rakt bakåt och vid örat stod en hårtuss rakt ut.

Än en gång drabbades jag av den här ömheten. Jag ville trolla fram en kam och ordna till hans testar, eller helst av allt övertala honom om att hans flint inte gör något.

Jag undrar om jag kanske helst borde föda ut en pensionär? Det verkar vara dem jag gillar bäst.

Inga kommentarer: