fredag 12 september 2008

Scratch

Nu har det gått så långt så att jag knappt står ut med mig själv när jag sitter här och knapprar på datorn. Mina naglar hade behövt en klippning redan i helgen och nu är de helt groteska. Jag får någon sorts spadar till naglar på mina pekfingrar när de blir för långa och de viker sig i kanten också. Tummarna, ringfingrarna och lillfingrarna ser helt okej ut med längre naglar, men de andra fingrarna borde rent ut sagt skämmas.

Nu kanske någon briljant person undrar varför jag inte har klippt naglarna ännu.

Jag ställer samma fråga till mig själv. Så här är det varje gång. Att klippa och fila naglarna är kanske det tråkigaste jag vet när det kommer till min personliga hygien. Jag drar mig in i det längsta för att ta tag i det. Hade jag råd skulle jag gå till en nagelsalong varannan vecka och få naglarna fixade. Men det har jag inte. Så nu ska jag gå in i badrummet och knipsa mig less.

Ha en bra helg hörrni!

Inga kommentarer: