måndag 16 juni 2008

Videodag

I går var E som en vandrande vålnad. Helt slut och lite frånvarande. Jag kom fram till att han behövde sova igen lite förlorad sömn och föreslog därför att vi skulle hyra en film som jag ville se och han kunde sova till. Det gick han, mot förmodan, med på.

Vi hyrde Nanny diaries för min skull och Sweeney Todd för bådas skull. Väl hemma insåg vi att Sweeney Todd var någon himla BBC produktion och inte alls den film vi trodde att vi hyrde. Med Johnny Depp, mums. Den struntade vi att titta på. Ungefär fem minuter in i Nanny diaries sov E så sött. Fem minuter senare snarkade jag också loss i soffan. I dag är det jag som lämnar tillbaka två filmer, helt osedda. Visst har jag berättat förut att jag är väldigt oekonomisk?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag var såhäääär nära att hyra den versionen av Sweeney todd också, men i sista stund såg min Blå att de skådisar som jag utlovat inte stod med någonstans. 23 juni (eller var det juli?) kommer den med Johnny Depp. Då är det jag som bestämmer film!

Kan för övrigt tipsa om kedjan Hemmakväll - därifrån får man ha filmerna i en vecka för samma pris!

30-nånting sa...

Tur att någon hade ögonen med sig. Jag får prova att hålla plånkan stängd till den 23 juni (eller juli). Tack för tipset livet.