måndag 23 juni 2008

Midsommarhelg

Nu har midsommar kommit och gått. Och snart är det juli. Jag fattar verkligen inte var tiden tar vägen.
Det har varit dåligt med uppdateringar i helgen för vår uppkoppling har strulat. Men nu verkar den ha rättat till sig.
Midsommar blev en härlig dag, kväll och natt. Vi firade hos Hovmästarinnan och hennes Kock och det var massvis med god mat, trevligt folk och goda drycker. Resten av helgen har varit mycket lugn. Inget spring och stök i onödan. Dessutom har vi haft en gäst boende hos oss, en gammal klasskompis till E, så vi har mest umgåtts med henne.
I går var jag och Chloë och såg Sex and the City-filmen. Det fälldes en hel del tårar måste jag säga. Jag tycker inte att filmen slår det sista avsnittet, och hade det inte blivit någon film så hade jag inte heller saknat den, men när den ändå är här kan man ju inte göra annat än att se den. Och tycka om den! Det var en toppenavslutning på en härlig helg!

Silltårtan som E dekorerade så fint så fint.



Lunchbuffén. Herregud vad vi åt. Det fanns så mycket gott och alldeles för lite plats i magen.

Midsommartårtan hann jag inte fota! Det var nog det enda som blev uppätet till minsta lilla smula. Jäklar vad god den var. Och mastig.

Hade jag orkat hade jag också fotat min panna. Den ser ut som om den har blivit invaderad av en hel finnarmé. Efter att ett litet regn drog förbi på eftermiddagen tror jag att en knottbataljon kläcktes för vi blev alla svårt bitna. Min panna, min hårbotten och mina ögonlock är helt prickiga och jag försöker att inte visa mig i dagsljus så mycket. Det ser verkligen osmakligt ut. Men, någon liten krigsskada ska man väl ha efter en bra helg!?

Inga kommentarer: