torsdag 5 juni 2008

Dan för firaredan

Det förbereds för långhelg. Mina kontorskollegor har väskor med sig och ska iväg på små weekends både här och där i eftermiddag. Själv ska jag lämna kontoret tidigt, fixa lite inför min älskade Hovmästarinnas 30-års partaj och kanske läsa lite i solen på vår balkong (eller, om jag känner mig själv rätt, så kommer jag att hinna somna i soffan framför Six feet under innan jag tar mig iväg på några ärenden).

Sedan ska jag och E ladda för att göra - absolut ingenting. Och det ska bli så skönt. Jag önskar att det var i morgon i dag.

2 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

ge mej en giltig ursakt for att ta ledigt pa sveriges nationaldag nar man bor utomlands!! Jag forsokte lite halvhjartat forklara for mina kollegor vilken viktig dag det ar imorgon, men insag att jag inte ens vet varfor vi firar just den 6 juni... peinlich.

30-nånting sa...

Hahaha jordgubben. Jag hoppas att det gick bra för dig. Jag har inte heller någon aning om varför vi firar, men jag har precis läst någonstans att det inte är så längesedan det beslutades om att den 6 juni ska vara nationaldag.

Kanske du skulle ha sagt att det är en mänsklig rättighet att få fira sitt lands födelse i lugn och ro???