torsdag 12 juni 2008

Tandfén, titta hit

Öppet brev till tandfén:

Jag har varit så duktig på att ta hand om mina tänder. Okej, en ynka lagning har jag fått, men det är väl å andra sidan inte så mycket på 30 år. Jag använder tandtråd nästan varje kväll och mina tänder får alltid beröm hos tandläkaren.

Men nu börjar helt plötsligt den här ynka lagningen göra sig påmind. Jag är rädd för att den håller på att krackelera och det här fanns ju inte alls i mina beräkningar inför sommaren. Nej, jag hade i stället tänkt slinga håret lite ljusare och kanske shoppa ett sommarlinne eller två.

Nu tänker jag mig att du säkerligen missade att ge mig betalt för ett flertal av de tänder jag avlossade i min barndoms dagar. Med tanke på inflationen och en gängse ränta på säg, 33,33%, borde det täcka mitt förestående tandläkarbesök. Jag antar att du har mitt kontonummer. Annars ställer jag ett glas vid sidan av sängen som jag brukar.

Tack på förhand!

Bilden lånade jag här.

Inga kommentarer: