torsdag 12 juni 2008

Den tjocka damen har sjungit klart

I går gjorde jag slut. För gott känns det som just nu, men jag har aldrig varit sämre än att jag har kunnat ändra mig. Men vår relation har definitivt inte varit sig lik det senaste året. Kanske är det ännu längre tillbaka sedan den började vackla.

Jag menar självklart butiken Sisters och deras utbud. Länge, länge var det mitt säkra kort om jag behövde något nytt. Det var också den butiken jag valde att undvika om ekonomin var skral. Men nu är det finito. Jag har gett den så många chanser och varje gång har den gjort mig besviken. I går gick jag enbart dit för att jag hade ett presentkort som behövde användas upp. Efter att ha provat i princip allt som fanns i butiken fick det bli en stickad tröja till hösten. Inte den finaste jag har sett, det var ingen aha-upplevelse att ta på sig den, den gör mig inte till ett vackrare jag. Men jag kunde göra slut på presentkortet i alla fall så att jag inte behöver pallra mig tillbaka dit och bli besviken, gång på gång. Det känns mycket bra i dag.

Inga kommentarer: