torsdag 19 juni 2008

Superwoman

Jag har varit så effektiv i dag. Det har tvättats en hel massa, räkningarna har gjorts och mat har förberetts inför morgondagens firande. Jag har gjort en silltårta, förberett farmors supergoda sillröra och gjort botten till midsommartårtan jag tänkte ta med mig i morgon. Hör på den här: chokladbotten, lemoncurd i ett lager, jordgubbsgrädde i ett lager och så lite färska jordgubbar på toppen. Kan det bli annat än gott? Jag har dock aldrig gjort den förut så blir det en succé kan jag lägga ut receptet här om någon är intresserad. Blir det fiasko lär ni aldrig få höra något mer om en midsommartårta, någonsin. Jag kommer nämligen att förneka att det här inlägget skrevs överhuvudtaget.

Mitt uppe i alltihop har jag också påmint E om att handla på systemet.

Nu ska jag åka in till stan och kolla in rean på en av mina favoritbutiker och så ska jag handla några krukväxter.

Slutsats: Jag borde vara ledig oftare, för himmel vad jag är duktig på att få saker gjorda då.

Ha en ypperlig midsommar allesammans, med god mat, underbara vänner och ljuva midsommarnattsdrömmar!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tårtan låter alldeles livsfarlig!

Ha en skön midsommar, och en fantastisk helg!

Strawberry milkshake sa...

Hoppas att du far en alldeles alldeles magisk midsommarafton! Och helst med tillhorande frieri....

Emm sa...

Jaaaaaa

Hoppas han friar :-)

Glad midsommar!

KRam

30-nånting sa...

livet, tårtan var helt livsfarlig.

jordgubben och emm, det gjorde han minsann!

Anonym sa...

Jag tycker att det låter hur gott som helst!!