onsdag 30 januari 2008

Uppgaskning

Efter en hel förmiddags sömn i soffan känns det lite bättre. Dessutom är jag glad för jag har äntligen bokat boendet i Barcelona. Det var ju E:s present och jag har tittat och tittat och tittat efter boende. Nu hittade jag ett hostel som kändes helt okej i pris och låg jättebra till i stan.

Men det är märkligt vad nervöst det kan vara att ringa och försöka göra sig förstådd på spanska. Jag läste spanska på gymnasiet och när jag var med brudarna i Alicante i april förra året bubblade en hel massa ord bara upp. Skitkul. I dag fick jag andas ett par extra gånger innan jag slog numret. Som tur var kunde killen jag pratade med lika kass engelska som jag kunde spanska så genom att varva de olika språken har jag nu bokat ett dubbelrum åt mig och E i fyra nätter. Hurra! Jag vill åka nu!!

Inga kommentarer: