måndag 28 januari 2008

Den oändliga historien

Jag tittade på E. Han såg så oberörd ut, men orden som kom ur hans mun skakade om min grund och fick den att spricka. "Jag vill att det ska vara slut". Jag förstod ingenting. Jag som varit helt nykär i ett halvår snart. Hur gick det här till? E förklarade att han tyckt att det hade varit dåligt i ett par månader och nu, just nu, stod han inte ut längre.

När jag vaknade och tittade på klockan var den fem. Jag såg att E rörde på sig lite så jag frågade om det var ok att ställa en fråga. Det var det. Jag frågade om det var så att han faktiskt hade gjort slut på riktigt eller om jag hade drömt det hela. I mörkret hade jag svårt att skilja på dröm och verklighet. Han försäkrade mig om att det var en dröm och jag var fri att drömma vidare.

Men lite skakis är jag allt i dag...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste skriva en bok! Jag blev alldeles kall när jag läste första stycket! Något mer lättad när jag lästa andra. Men jäklar, du lyckas minsann beröra med din text.

Drömmar av detta slag är hemska. Jag hoppas att du får drömma sötare i natt.

30-nånting sa...

Tack för komplimangen ak! Det var en riktigt hemsk dröm och jag hoppas också på sötare drömmar i natt...

Emm sa...

Drömmar kan verkligen skaka om en rejält....
Tur att det inte var sanning....

30-nånting sa...

emm, ja det var riktigt skönt att få vakna till

Strawberry milkshake sa...

Usch... Måste ha känts skönt att kura ihop sej bredvid honom och somna om.

30-nånting sa...

det var det strawberry!