fredag 11 januari 2008

Living on the edge

Jag har precis kollat klart på en snowboardfilm! Jag kunde inte slita mig från den nu på morgonen. First descent heter den och handlar om ett gäng snowboardare som åker till Alaska för att åka där ingen annan åkt förut. Jag blir så otroligt imponerad av den där typen av människor, människor som vågar och som lever på adrenalinkickarna de får. Själv fick jag fjärilar i magen bara av att se de bergskammar och klippskrevor de åkte över och i.

Jag kanske skulle behöva lite mer adrenalinkickar i mitt liv. Tyvärr är jag ingen våghals och har aldrig varit. Snowboard har jag provat på men jag är av den typen som kommer att stå på mina skidor när jag är i medelåldern och skaka på huvudet åt alla illbattingar som åker förbi mig på bräda. Surfingbrädan i Byron Bay kom jag aldrig upp på och ett skydive på Nya Zeeland är väl obligatoriskt? Det som hittills har gett mig mest adrenalin är bungyjumpet jag gjorde i Queenstown. Världens lägsta bungyjump gjorde jag, 43 meter tror jag att det var. Jag kommer nog aldrig att göra om det, men det är kul att ha provat på.

Numera får jag kickar av att shoppa dyrt och kanske pulsen stiger lite extra när jag kliver på rulltrappan som går neråt... Fy fan vad jag är trist. Skjut mig någon...

Inga kommentarer: