söndag 13 januari 2008

Sockerchock

Jag har blivit helt förslappad den här helgen. Efter fredagens trevliga middag och lördagens goda gärning, flytthjälp, har jag och E i princip hållit oss i soffan. Vi har legat i soffan och tryckt i oss bullar, Maltesers och smågodis. Jag mår illa just nu, men det hindrar mig inte från att tänka med längtan på allt annat gott vi har i frysen. Ibland undrar jag om svärmor tror att jag låter E svälta under alla de månader hon inte träffar honom. Varje gång vi lämnar deras hus ska påsar packas med allsköns godsaker. Svärmors förhoppning är kanske att godsakerna ska räcka till dess att hennes älskade son kommer hem nästa gång. Men då känner hon inte oss. Vi har tur om godsakerna räcker längre än första veckan tillbaka i vår lägenhet. I morgon är semestern slut. Då är det bara att bita ihop och ignorera sockerabstinensen. Om du har lust att vara skakis tillsammans med mig så kör vi, i morgon alltså! Nu ska jag ta mig en tur till frysen...

2 kommentarer:

Sabina sa...

JA jag är på, sockerberoendet skall bort...NU!

30-nånting sa...

Då kör vi sabina!