onsdag 16 januari 2008

Just my luck

Jag är och röjer runt strax norr om Dalälven igen. I dag har jag varit i Gävle hela dagen och eftersom jag hade extremt många timmar mellan två möten bestämde jag mig för att göra en liten utflykt till Sandviken. Varför det, kan man undra? Jo, för i Sandviken har de ett litet antikvariat som säljer böckerna om Isfolket som jag har börjat samla på. Lite tantsnusk har aldrig skadat någon och definitivt inte mig.

Till Sandviken tar det en halvtimme enkel väg, med buss. När jag väl kommer fram och det lilla antikvariatet äntligen öppnar har de knappt några böcker om Isfolket överhuvudtaget. Och vid en närmare titt är det bara en av böckerna jag inte hade redan. Det blev en ruskigt dyr begagnad bok vill jag lova.

Tillbaka i Gävle har jag ytterligare en timme att slå ihjäl och bestämmer mig för att shoppa upp min julklapp, 500 kr på H&M. Men det fanns banne mig INGENTING att köpa. Är inte det typiskt, när man äntligen har pengar att spendera.

Nu befinner jag mig i Falun och jag antar, bara genom att gå på hur den här dagen sett ut, att alla mina favoritmatställen är stängda.

3 kommentarer:

Sabina sa...

Låter som en toppen dag=) Eller inte=)

Då kan det inte bli värr i morgon iaf.

//S

Emm sa...

Där har jag bott :-)
Hälsa från mig :-)
Mackedonken är nog öppen i alla fall :-)

30-nånting sa...

sabina, helt rätt och emm - jag slapp mackedonken. Skönt!