måndag 14 januari 2008

Big city life

Jag drömde om New York häromnatten. Lyckan över att vara tillbaka i den där staden var obeskrivlig och jag pratade hänfört om drömmen med E i går under vår promenad runt Årstaviken. E undrade om jag verkligen skulle tycka att det var så underbart som jag tror om vi åkte tillbaka till New York och jag blängde surmulet på honom. Självklart skulle det vara det! Det är något med den där staden som drar mig till sig. Den enda plats (om man nu kan kalla det för plats) som fått mig att känna så tidigare är Nya Zeeland. Dit skulle jag kunna åka tillbaka när som helst. Det är en skum känsla när man känner sig hemma på en plats man aldrig tidigare besökt. Men det är också en skön känsla och det är ju sådana jag ska spinna vidare på från och med nu. Så en resa till NY i födelsedagspresent vore inte helt fel!? (OBS! Presenttips till dig, E eller någon annan välgörare som vill göra mig överlycklig)

Trivia: Jag såg för övrigt Fredrik Virtanen på lunchen. Vi åt på samma bufférestaurang. Jag har en känsla av att vi skulle bli kompisar om vi bara fick chansen. Känslan bygger egentligen inte på mer än att Fredrik en gång för längesedan skrev jätteroligt om bajs i sin gamla blogg. Jag tycker om alla som skriver roligt om bajs...

6 kommentarer:

Emm sa...

Jag vill också åka dit......

30-nånting sa...

emm, har du inte varit där tidigare så MÅSTe du åka dit. Eller vad säger jag, oavsett om du varit där måste du åka dit igen. Det tänker jag göra. Jag vet inte när, jag vet inte hur men jag vet att det kommer att bli av!

Anonym sa...

Det är heeeelt normalt att känna NY-suget. Trodde själv att jag var mätt efter senaste gången, men nej nej, här är det på väg tillbaka med stormsteg, vill jag lova! Jag håller tummarna för att E förstår ;) (Eller annan givmild person)

30-nånting sa...

Tack ak, det värmer. Fast jag tror inte hans ekonomi tillåter sådana utsvävningar just nu tyvärr. Vart är den där stormrika älskaren när man behöver honom??

Alla mina pojkar sa...

Jag håller med!! New York är fantastiskt!!! Jag får fötränga mina tankar om att ajg kanske aldrig kommer dit igen när de dyker upp för GUD vadjag änskar attjag får möjligheten att hamna där igen :)

30-nånting sa...

Självklart måste den möjligheten dyka upp igen!? Det är väl en mänsklig rättighet att få åka dit - är det inte det?