torsdag 10 januari 2008

Resdamm

Resdammet är borttvättat och kläderna som inte tvättades är vädrade. Det enda jag inte orkade ta tag i igår för att hålla mig vaken var disken. Disken kan man väl för tusan ta hand om när som helst. Nej, då valde jag hellre lite geisha, lakrits-chilisar och en härlig chick-litt av Jane Green.

Hur som helst såg det ur på detta vis när vi var där borta, där det var varmt och skönt och alldeles...alldeles underbart.

Nyårsmiddagen blev en succe. Och innan massakern kom igång såg det hela mycket aptitligt ut...
I efterhand blev jag lite illamående när jag beskådade vad vi gamar hade åstadkommit.

E njuter i solen. Själv kunde jag bara uppehålla mig i solen under kortare perioder för att inte bli en kräfta. Min försiktighet ledde också till att jag inte blivit det minsta bränd, inte tappat någon som helst hud (utom den de filade bort när jag gjorde foot scrub på stranden) och inte fått några brännblåsor. Dessutom kan jag stoltsera med en hud som skulle kunna betecknas som, ja, lätt gulbeige. (Det jag precis insåg att jag gillar bäst med denna bild är det som skulle kunna se ut som ett toppigt bröst i bildens högerkant. Jag är verkligen en helt värdelös fotograf.)

Vamos a la playa, oh oh oooh!

En enstaka palm dök upp här och var efter strandremsan. Och oroa er inte, jag behövde inte gå många metrar för att den här skulle dyka upp. Det är viktigt att akta sig för onödig motion på semestern.

Jag och E hade två nätter och en hel, lyxig, shoppingdag i Bangkok. Jag skulle inte ha något emot att spendera lite mer tid i den stan.

Världens sötaste brorson kände sig lite nationalistisk den sista dagen och spanade ut över "sina ägor", aka stranden, i sin Crocodile Dundee hatt.

Världens sötaste brorson lämnade verkligen ett avtryck i Thailand. På den lilla lilla orten vi bodde på var alla helt fascinerade av honom. De skulle nypa i honom, stryka på hans hud och helst bära runt honom så mycket det bara gick. Han var själv mycket tveksam till det arrangemanget.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!! Det ser ooootroligt härligt ut! Skulle inte ha haft något emot att ha varit med ... Hoppas att du har fler bilder på lager, så att man kan drömma sig bort ännu mer! :)

30-nånting sa...

Tack för det ak!

Sabina sa...

Men så härligt det ser ut, har alltid velat åka dit, så lite aviis blir jag.
Skulle du säga att det är barnvänligt??

30-nånting sa...

Ja det skulle jag. Och ännu mer om man siktar på charterorterna. Men till och med på vår lilla strand fanns det köttbullar och hamburgare om lillen inte ville ha kyckling med ris. Och allt är inte kryddstarkt, det gäller bara att veta vad man ska beställa. Han trivdes som fisken i vattnet!