fredag 11 januari 2008

Questionmark

Eftersom jag inte tar mig för någonting överhuvudtaget tänkte jag passa på att slänga ur mig två frågor som i princip tar upp all min tankeverksamhet just nu.

Med 14 dagar kvar innan lönen kommer undrar jag om det är möjligt att klara sig på 269 kr till dess?

Eftersom jag knappt gick upp något under semestern undrar jag om det inte finns någon regel som säger att man ska gå upp minst 2 kg, vilket i sin tur skulle berättiga att jag tar en av fina svärmors goda bullar som efterrätt efter lunchen?

8 kommentarer:

Hieronymus sa...

Haha! Du tänker som jag, angående vikten. jag var likadan efter jul. Så då var jag tvungen att kompensations-äta för att gå upp.

Du klarar dig nog. Jag är också bekymrad, har nästan exakt lika lite kvar som du. 220 pix. Det är tufft, men vi är härdade eller hur...

30-nånting sa...

Haha, och då kan jag avslöja att det blev inga bullar, men dock de där livsfarliga chokladrutorna och jag nöjde mig inte med en utan jag moffade i mig hela påsen...

Det blir inget ölande för oss i vårt grannskap den här månaden med andra ord. Jag hatar att vara fattig.

Sabina sa...

Ja du, det är lika tomt här och jag ska ut ikväll för första gången på ett år, snacka om dålig tajming, har typ en 100ring i plånkan å det skall jag försöka klara mig på, öhm hur nu det skall gå till...

ang. viktuppgång....Joråsörrösåatte.

Emm sa...

Klart du får :-)

Nu när ni har så ont om pengar så måste man ju tömma frysen!

30-nånting sa...

sabina, då får du köra en klassisk gymnasiefylla. Drick så mycket du kan på förfesten. Då kan den där hundringen till och med räcka till fyllekäk inatt. Ha så kul!

30-nånting sa...

tack emm för uppmuntran (även om jag är tveksam om jag behöver den). Var det inte du och jag som skulle starta nya liv här i höstas?? ;-)

Anonym sa...

Håller med, töm frysen - ta fram fantasin (jag vet den finns där någonstans) :). Sen får man tänka "student", som sagt.. HUR klarade man sig då ?? men man gjorde det ju ! Och du - jag behöver hjälp med ett rim ! Vill/kan du ställa upp? kram kram M

30-nånting sa...

m, visst kan jag det! Bara att du hör av dig... Kram