fredag 17 augusti 2007

Hypokondri

Ja, jag gick till läkaren i dag. Men bara för att du tjatade så mycket i går L. Jag vill ju dansa som bara den på söndagar i höst. Min stackars fotknöl är fortfarande svullen efter dödshoppet i maj och i dag sa farbror doktorn att jag gjorde en klassiker helt enkelt. Lyssnade inte på kroppens signaler, lindade inte foten och nu får jag skylla mig själv. Okej, riktigt så kanske han inte uttryckte det. Men röntga foten ska jag i alla fall få göra. Och tåhävningar ska jag göra varje morgon och kväll. Och när jag börjar dansa ska jag linda foten, inte för att det hjälper när jag dansar utan för att det påverkar mig mentalt så att jag inte stukar foten igen. Det sista tycker jag var särskilt intressant. Kanske jag ska testa på ett dödshopp med lindad fot. Det kanske skulle bli succé.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh jag är så stolt över dig! Tack och lov för det. Nu ska du få se att du kommer kunna dansa så mycket ditt hjärta behagar./L