fredag 17 augusti 2007

Indoktrinering

Våra vänner J och M har precis förlovat sig. Han friade på ett mycket romantiskt sätt och jag är jätteglad för deras skull. De är den typ av par som bara är helt självklara tillsammans.

Men i och med snacket jag och E hade i somras tror jag att min hjärna fått en överdos av förlovningar. I somras drömde jag att E friade med en ring som ligger i en liten plastkula som man får betala för i en sådan där manick där man vrider om handtaget. Jag tyckte nog att han kunde göra bättre ifrån sig. Och i natt gjorde han det. I natt kom han med ett helt knippe ringar, som i en nyckelknippa, och skulle ha mig till att välja ring. Jag kunde inte riktigt se någon jag gillade och jag tyckte det var mycket oroväckande att se vad E fingrade på för ring (se nedan). Tur som var vaknade jag upp i rättan tid, innan jag tvingades välja. Är det någon mer än jag som tycker att det är dags att jag skaffar mig ett liv?
Bild: den har jag lånat från vigselbutiken.se

Inga kommentarer: