tisdag 21 augusti 2007

Margery's dreaming of horses

Ännu en dag fylld av seghet. Jag har sovit så fruktansvärt dåligt i natt. Det är inte riktigt likt mig, men har varit så ett par nätter nu. I natt drömde jag att jag, som vuxen, fick ta all den skit jag tog emot på mellanstadiet. Från samma personer som då. Och i stället för att bli förbannad, vilket jag hoppas att jag skulle bli i dag, blev jag så otroligt sorgsen och ledsen. Allt jag ville var att storböla, men tillslut tror jag faktiskt att mitt logiska jag gick in och sa till mig själv i drömmen att det bara var en dröm. Då gick det över. Jag undrar vad denna dröm kan betyda. Håller jag på att gå tillbaka och bli den lilla mes som jag var på mellanstadiet, som aldrig någonsin vågade stå upp för sig själv? Eller sörjer jag kanske något som jag har förlorat på väg ifrån den lilla mesen? Eller var det helt enkelt en värdelös dröm utan mening som förstörde ännu en god natts sömn?

Rubriken är lånad från mitt favvoband Counting Crows låt Another horsedreamer's blues. Inte deras bästa låt men raden "she's trying to be a good girl, and give 'em what they want" talar verkligen till mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemsk dröm! :( Drömtolkning törs jag oftast inte ge mig på. Rädd för att komma på något som jag inte vill.