torsdag 30 augusti 2007

Like sand through the hourglass...

Jag är lite nervös i dag. Jag har nämligen haft besvär med mina ögon i drygt ett och ett halvt år. De är extremt torra. Jag använder inte linser och det är inte något specifikt tillfälle på året som det här symptomet uppträder, utan det blir värre lite nu och då. När jag gick till en läkare i december förra året började han svamla om Sjögrens syndrom. Låter inte det som någon sorts sjukdom i Days of our lives? Hur som helst är det en reumatisk sjukdom och i dag har jag fått tid hos en reumatolog som ska titta på det här. Jag ljög i början av det här inlägget. Jag är grymt nervös för jag vill verkligen inte ha den här sjukdomen. Så håll tummarna för mig i dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna men är helt säker på att det kommer gå bra. Du har säkert supersyn och ser jättelångt så det är därför de blir torra.

30-nånting sa...

Förhoppningsvis är det så, men då undrar jag varför optikern envisas med att jag ska ha glasögon...

P I F F L A N sa...

Håller tummarna :)