fredag 17 augusti 2007

Skärpning

Det här är en uppmaning till mig själv. Nu jädrar är det skärpning som gäller. Kör igång och jobba på riktigt. Semestern är faktiskt över sedan i måndags morse. Sluta känna efter hur ont det gör i nacken och hur seg jag är i huvudet. Sluta surfa runt på Facebook och på alla andra bloggar som jag gillar. Och sluta söka bekräftelse genom att se vilka som lämnat kommentarer på bloggen och varför. Jag vill inte höra några bortförklaringar, det är bara att knipa käft och börja jobba!

4 kommentarer:

åsa sa...

Exakt så var det för mig också när jag började jobba efter semestern! I två veckor satt jag och gjorde allt annat än jobba. Typ... :-)Som tur är har det gått över nu...

30-nånting sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam. Och att det faktiskt går över. Det ser jag fram emot.

Tina sa...

Men är det inte rätt skönt att så att säga trappa upp, komma i gång lite långsamt?

Jag jobbar i skolan. Där är det så full fart så håret slickas bakåt från dag ett!

30-nånting sa...

Jo, det kan det kanske vara. Men för mig känns det som att kommer jag inte igång snart så får jag aldrig upp farten utan såsar ihop ännu mer. Och det är inte bra, inte för mig i alla fall.