fredag 31 augusti 2007

Spriiiiing

Herregud vad jag är stressad i dag. Inte av jobbet, nej, nej. Jag vaknade stressad av världens jobbigaste dröm. Av någon anledning var jag i Norrland och skulle ta flyget till Stockholm och så vidare ut i världen. Jag insåg helt plötsligt att jag höll på att missa flyget och då startade kaoset. Först och främst behövde jag ta en buss in till Umeå för att hinna med flyget och då skulle jag behöva skjuts av någon till bussen. Jag stod vid vägkanten och liftade, två killar som jag känner stannade och sa att de möjligtvis skulle kunna skjutsa mig till bussen. Däremot hade tjejen i baksätet tydligen något emot detta eftersom hon var intresserad av en av killarna, så det tog en lång stund bara att övertala henne om att jag inte på minsta sätt var intresserad av någon av dem. Stressen ökade för varje minut, jag höll på att strula med vad jag skulle ha på mig (!) och vi höll på att köra fel på väg till busstationen. Det sista jag minns är att vi sladdade in på gårdsplanen där bussen skulle avgå och att jag sprang mot hållplatsen. Den här morgonen var den första på länge då det kändes ofantligt skönt att klockan ringde. Mitt hjärta behöver lite tid att återhämta sig på så jag siktar på en lugn arbetsdag i dag.

Inga kommentarer: