onsdag 15 augusti 2007

Ekorren

Jag har blivit en samlare. Nej, det är inte frimärken och inte heller små porslinsfigurer*. Det handlar om böcker. Och inte vilka som helst. Riktig kvalitetslitteratur talar jag om. Självklart är det Isfolket jag menar, ni trodde väl inget annat? En serie i 47 delar som bland annat innehåller kopulering med en demon och en växt som blir en människa. På ett litet antikvariat i Sandviken har jag hittat en guldgruva, där finns det alltid fler delar att köpa. Men eftersom jag är där så sällan får jag passa på när jag är där och i går var jag där. Utan att veta vilka delar jag saknade köpte jag elva böcker. När jag kom hem visade det sig att endast en var en dublett. Grymt av mig om du skulle fråga mig vad jag tyckte om det. Nu har jag alltså 25 böcker av 47. Bara 22 böcker kvar att inhandla...

* Jag har under min livstid försökt mig på att samla på både frimärken och porslinsfigurer. Inget av försöken föll särskilt väl ut.

Inga kommentarer: