måndag 13 augusti 2007

Filmtajm

Det var längesedan jag tittade på film. Jag menar alltså inte bara tidsfördrivsfilm utan film som berör. Jag och E hyrde Benchwarmers förra veckan (fråga inte varför, men den vann på lottning) och snacka om att jag är glad att jag somnade under den. Jag gillar lättsamma filmer, men tanken är väl då att de ska vara roliga.

Men i lördags hade jag en alldeles egen filmkväll. Jag såg tre filmer i rad och åt en massa Ben & Jerry's. Jag såg tre mycket bra filmer. De berörde och gav mersmak. Jag såg Babel, Little children och Shortbus. Babel var jättebra och varenda historia som berättas i filmen berörde mig mycket. Little children var långsam, smäktande men samtidigt spännande och Kate Winslet var grym. Shortbus var den sista filmen jag såg och efter att jag sett den antar jag att våra grannar tror att jag ser på porr ensam varje lördag. Oj vad det sattes på överallt. Min favortiscen var en där den amerikanska nationalsången är involverad. Men det var också en bra film. Dessutom var en svensk låt med i en scen. Om någon vet hur den hamnat med i den filmen får ni gärna upplysa mig.

Jag är mycket nöjd med min lördagkväll. I höst ser jag fram emot fler filmkvällar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kommit igång med bloggandet igen =)

Shortbus står nu på min lista över filmer att se ...

Anonym sa...

snart är jag igång igen med mitt bloggande.. ska bli kul att gå igenom alla bilder från sommaren ! Du,, den där Shortbus lät ju spännande ! ;) nu har vi beställt ringar förresten ! Kram på dig !

Anonym sa...

Jag säger detsamma: najs att ha dig tillbaka på bloggen! Härligt att ett av mina tidsfördriv på jobbet återvänt.