måndag 27 augusti 2007

Bröllopsnoja

Jag och E ska, som sagt, på bröllop nästa helg och nu ska det tydligen skrivas vitsiga saker om varje gäst på bröllopet. Eftersom jag knappt träffat bröllopsparet fick vi ett sms i går som bad oss skriva ihop lite om mig och mina intressen. Jag försökte knåpa ihop någon vitsigt om mitt yrke och sedan skrev jag att jag älskar att dansa. Vi skickade glatt iväg vårt bidrag och trodde att allt var klart. Men icke. Två intressen skulle minsann stå med i häftet. Jag började febrilt fundera på vilka fler intressen jag har. Äta god mat. Ligga i soffan och kolla på tv-serier (just nu: Australia's next Top Model). Dricka rödvin. Äta choklad. Läsa böcker. I princip allt jag kom att tänka på skulle antingen peka på att jag var alkoholist, ett fetto, latmask eller tråkmåns. Så i valet mellan pest eller kolera lät jag E välja. Han valde rödvin och choklad. Så nu är jag både en alkis och ett fetto.

Inga kommentarer: