onsdag 14 maj 2008

This is your wake up call

Min mobil började köra igång radion 06:15 i morse. Det är den tid jag vanligtvis stiger upp när jag och Chloë ska promenera till jobbet. Med åldern har jag blivit segare och segare på morgonen.

I morse var det inte ens att tänka på att kliva upp så tidigt, så jag snoozade och huvudet åkte tillbaka på kudden med en duns.

Sedan sov jag så gott, så gott. Tills jag fick några konstiga svettningar och drömde att jag och Chloë började bråka om något. Då vaknade jag till och kollade för säkerhets skull på klockan, rätt så förundrad över hur mycket jag hunnit drömma på 10 minuter.

Klockan var då 06:51 och om 25 minuter skulle jag vara nyduschad, fräsch, mätt och på väg ut genom dörren för att möta upp Chloë. Nyduschad levde jag upp till i alla fall...

Inga kommentarer: