fredag 30 maj 2008

Empty room

I dag känner jag mig sådär tom igen. Urblåst. Energilös. Trots det fina vädret. Tur att jag ska bjuda Lärarinnan på god middag i kväll och att vi ska möta upp Förskollärarinnan och Sjuksköterskan senare. Då kanske jag taggar till lite.

Dessutom har jag en gnutta dåligt samvete. Och jag är lite irriterad på mig själv över att jag har dåligt samvete dessutom. E åker nämligen norröver i dag. I går kväll frågade han mig om jag kunde skjutsa honom till jobbet. Det tar ungefär 40 minuter enkel väg. Jag sa självklart nej, eftersom jag behövde åka på kontoret och förbereda en del saker inför nästa vecka. Hade han frågat lite tidigare i veckan hade jag fått chans att förbereda det här tidigare och så hade jag kunnat jobba hemifrån i dag och skjutsa honom. Samtidigt kände jag mig lite usel när jag sa nej eftersom E oftast skjutsar och hämtar mig på flyget, men hans jobb ligger ju precis brevid flygplatsen. Mitt jobb ligger åt det rakt motsatta hållet. Åh, ibland blir jag så trött på mig själv. Att jag ens orkar fundera på om jag gjorde rätt, och att jag ens orkar skriva det i bloggen. Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min...

Inga kommentarer: