fredag 16 maj 2008

The letter

Mätt och belåten. Och hemma.

Fick just ett brev som tydligen passerat grannarnas brevlåda först. Det är helt otroligt men en trappa ner har vi en dörr som i princip har exakt samma namnkombination som jag och E har. Det är bara ett ynka litet l som skiljer dem åt.

E har ett mycket vanligt efternamn, tänk Svensson, medan jag har ett lite mer ovanligt, tänk Nordengren.

Våra brevbärare måste ha ett helsike med det här, men samtidigt lägger de inte manken till heller för att se till att det blir så rätt som möjligt. Segt.

5 kommentarer:

Emm sa...

suck.

Trevlig helg ändå och kul med ringarna!!!!

Amanda sa...

Hur är det med din granne Andy Garcia?

30-nånting sa...

emm, trevlig helg till dig också.

amanda, andy har gjort mig mycket besviken. Varken han eller hans polare i italienska kostymer har stuckit ut näsan utanför dörren. I alla fall inte så att jag har sett det. Jag som såg framför mig ett passionerat svartsjukedrama mellan mig, E och Andy...

Amanda sa...

Nä fy! Dumma gubbar.

Du får knacka på i lösögonfransar & vita bomullstrosor under blommig kimono och fråga om dom har några pistolkulor för dina har just tagit slut.

Ought to stir things up, no?

30-nånting sa...

Oh, det låter som en plan. Det ska genast testas. Måste bara inhandla den blommiga kimonon först.