tisdag 27 maj 2008

Hårresande

Jag är i desperat behov av en frisör. Just nu ser jag ut som någon som skulle kunna vara med i Big Love. Håret är lite lagom heligt på något vis och lite mer stuk skulle jag vilja ha på det.

Jag får för mig ungefär vartannat år att jag vill spara ut håret. Jag sliter ett tag med min page, sedan blir jag galen på att inte ha någon frisyr och så klipper jag mig och allt är frid och fröjd igen.

Den här gången har jag sparat länge, kämpat och kämpat. Men nu när jag fått nog får jag höra att min favoritfrisör har slutat som frisör. Katastrof! Han som känner mig och mitt hår utan och innan och dessutom inte tar hutlösa priser för sina tjänster är inte kvar. Hur kan han göra så här mot mig? Har han inte ett åtagande han måste fullfölja vad gäller mig? Nu måste jag ge mig ut i frisördjungeln igen och det känns tuuungt.

Inga kommentarer: