måndag 26 maj 2008

I smyg...

Egentligen är det på kvällarna vi provar oss fram för att känna hur ringarna känns. Men när jag ändå sitter hemma och jobbar i dag så passar jag på. Och det ser ut såhär:

Ringen är för stor, i alla fall tror en ringnovis som jag det, men problemet är att mina fingrar verkar svullna upp vid ansträngning och då får jag knappt av mig ringen. Egentligen är det inte fingret i sig utan fingerleden som blir lite större och gör ringen svår att få av. Men provar jag ringen i godan ro kan jag ta av och på den utan att vicka och trixa, den glider av hur lätt som helst. Och det är väl för stort, eller vad säger ni ringexperter?

4 kommentarer:

Amanda sa...

Snygg!
Ja det är lite för stort utan tvekan.
Den får aldrig 'ramla' av, inte ens när fingret är som kallast/smalast/magrast.
Nästan alla köper liiite för stora sa vår guldsmed, han ville snarare rekommendera tvärt om eftersom det är lätt att tappa och dessutom är det lättare att 'vänja' handen vid 'lite för liten'.
Våra känns fortfarande liiite stora vissa stunder på dagen. Men vid vigseln fick vi knappt på dem (varma, nervösa...).

Emm sa...

expert och expert...
men jag gillar stora ringar. Tycker det är skitfult när det "väller" fingerfett vid sidan om :-)
Klart att den inte ska trilla av om du är ute och går, men inte heller vara trång när du är som vanligt.

Tycker den ser bra ut!!!!
Snygg!!!

30-nånting sa...

Tack amanda och emm för bra kommentarer. I den här frågan behöver jag all hjälp jag kan få.

Amanda sa...

Håller dock med emm om att
"ringfett" är skitfult. Hihi.