måndag 19 maj 2008

Dizzy up the girl

Jag höll på att svimma i morse. Det har inte hänt många gånger i mitt liv och de få gånger det skett tidigare har jag ignorerat varningssignalerna. Det var jag smart nog att inte göra i dag.

Kallsvettig, yr och skakis vinglade jag till soffan med ett stor glas vatten och lite fil, huvudet hölls mellan knäna en stund och sedan gällde det att få i sig små, små mängder av föda för att återfå balansen.

En sak har den här "nära-svimningsattack-upplevelsen" lärt mig. Aldrig mer en lång och varm groomingdusch (grooming=rakning och filning) innan frukost.

4 kommentarer:

e.s sa...

Ta det försiktigt hörru!!
Det känns tryggare att du svimmar i en skivaffär än ensam hemma (även om det är ett plus att du är len och fin=)

30-nånting sa...

Hehe, ja i en skivaffär får man mycket bättre service än jag fick här hemma vill jag lova.

Amanda sa...

Ta't lungt hörru tjejen.
Lite lågt blodtryck kanske?
(kall om nästippen, händerna & fötterna på kvällen?)

Fast lågt är ju sunt i o f. Eller bättre än motsatsen ändå.

30-nånting sa...

Ja, lågt blodtryck eller ett rejält blodsockerfall var det. Men jag har lärt mig min läxa.