onsdag 21 maj 2008

Ringbärare

Ringarna hämtades i går. Och min var alldeles...

...alldeles för stor. Tydligen var jag extremt uppsvälld den dagen vi var och testade ringarna. Jag vet att jag blev paff över hur stor ring jag skulle behöva ha för ringmåttet hade visat något helt annat. Och jag fick rätt. Den här ringen kan jag trä av och på hur lätt som helst. Guldsmeden rekommenderade att vi skulle prova ringarna i minst en vecka ändå och tjejer ska helst ha en ring i en månad pga en viss cykel som kan ställa till det. En månad tänker vi inte vänta, men väl en vecka ska vi testa oss fram. Både jag och E gick runt med ringarna i går kväll och sov med dem och det kändes helt overkligt när jag såg ringen på E:s finger. Overkligt men kul.

Jag känner mig lite mer upptagen nu, jag är ju "spoken for", och det känns toppen faktiskt!

4 kommentarer:

Emm sa...

Det är så underbart!!!!!!!!!!!!

Vilken nytändning!!!!

30-nånting sa...

Det är riktigt roligt. Och ännu roligare då vi faktiskt tar på oss dem på riktigt - efter gravering och justering av storlek.

Anonym sa...

Oooh, så härligt, låter underbart!
Jobbigt med storleken dock. Det är aldrig lätt, sånt där. Min var perfekt först. Sen bröt jag ju som bekant handen och efter det så är ringfingret konstant lite svullet, vilket innebär korvigt finger med tight ring :(

30-nånting sa...

Guldsmeden sa att var tredje person måste justera storleken, och jag tror att de gör det rätt snabbt så det ska nog gå bra.

Men himla trist med korvfingret. Bryta hand/arm är värdelöst om du frågar mig...