tisdag 13 maj 2008

Joakim von Anka

I går var vi hos guldsmeden för att titta på ringar. Vi var rörande överens om vad vi ville ha och jag hittade dessutom "min" vigselring med lagom mycket bling på. Så långt var allt väl.

Sedan fick E veta priset på ringarna.

Jag har aldrig sett en människa blekna så snabbt någon gång tidigare.

Jag försökte lägga fram ett argument om alla pengar vi lade ner på vår 42-tums tv (ungefär lika mycket som alla tre ringarna kommer att kosta) och hur länge vi tror att vi kommer att behålla tv:n jämfört med hur länge vi ska ha ringarna på fingret. Det argumentet föll inte i god jord. Tydligen är pengar lagda på en tv väl investerade pengar (en tv kan man ju titta på fotboll på) medan en förlovningsring bara är lite pynt på fingret.

Vi kanske får testa att fiska upp ringar ur en sådan där tuggummiapparat!

9 kommentarer:

Amanda sa...

No no no no!

Du har rätt, han hade bara snedvridna förväntningar/kunskap. Ädelmetall med handgjord finish kostar, så enkelt är det. Och som du säger, man ska se dem jämt, varje dag på den egna handen och partnens, resten av livet. Den ska sitta bra och vara rätt.
Slå ut kostnaden på ett helt liv. Hur mycket blir det per dag? Mindre än kaffe & godis, jag lovar.

Vi drog ner på allt annat inkl. bröllopsresa (inställd) för att ha råd med 'rätt' ringar för oss. Och det var värt det.

30-nånting sa...

Exakt!!! Precis så känner jag också. Jag är normalt en "slösa" ändå, men i det här fallet känner jag verkligen att det är värt att lägga lite pengar på det vi faktiskt vill ha!

Emm sa...

Jävla karlar!
Ibland är de bara så korkade!
Slå honom hårt i skallen med stekpannan alt. hammaren och hota med att sälja tv´n på blocket!

Strawberry milkshake sa...

haller tummarna for att det inte blir fantomenringar ni fiskar upp...

30-nånting sa...

emm, säljer jag tv:n blir det skilsmässa direkt ;-)

jordgubben, jag med. Jag har aldrig varit så förtjust i Fantomen.

Hieronymus sa...

Näänänä, tvn får inte säljas. Den tänkte jag titta på hos er i sommar!
Men däremot får du gärna banka lite på E ändå!

30-nånting sa...

Hehe, ska bli hieronymus

Anonym sa...

Min tanke är att den dagen det är aktuellt med ringar för oss så blir det titanringar. Blir så mycket mer pengar över till blingblinget på min ring då! ;-)

30-nånting sa...

Bra tänkt där esther! Det skulle jag också ha tänkt på...