lördag 17 maj 2008

Mat och vin

Det som började som en liten vägvisare i min tankes vindlingar har de senaste dagarna kommit att bli en mat- och vinblogg. Inget vidare, men eftersom det är dit min tanke drar mig är det bara att hänga på.

Som jag har ätit de här två dagarna. I går var vi ett tjejgäng och lagade mat tillsammans med en kock. Det var min vän Gymnasielärarinnan som hade vunnit ett pris och vi kokade ihop saker vi aldrig gjort förut. Journalistinnan gjorde en Beurre blanc, Förskollärarinnan gjorde en vinsås med en fond på kalvnjure och Gymnasielärarinnan gjorde en Crème brûlée. Jag och Chloë satsade på säkra kort så vi gjorde aromsmör och potatis indränkt i olivolja. Middagen blev superb om jag får säga det själv och jag undrade om det var möjligt att få rullas ut på bår från lokalen efter att jag smaskat i mig allt.

Denna dag inleddes med två frukostar, följt av en godisrunda, lunch med mellis precis efter, ännu en godisrunda, alldeles för mycket sushi till middag, glass med massvis av hemmagjord chokladsås och så popcorn på toppen. För att riktigt sockerbomba dagen såg jag och Gymnasielärarinnan den ursöta sagan Enchanted.

För att väga upp tänker jag nu gå till sängs och läsa om plågade själar.

Inga kommentarer: