måndag 12 maj 2008

Circle of life

E är hemma nu på eftermiddagen. Han jobbar lååångt hemifrån och hade en tandläkartid strax efter lunch. Det är därför han är hemma nu. Han jobbar alltså hemifrån i eftermiddag.

Det här rubbar mina cirklar totalt. Måndagar är nämligen min "jobba hemma"-dag. Och när E nu är hemma betyder ju det att han kan se att jag ganska ofta tar bort ordet "jobba" från min "jobba hemma"-dag. Attans. Jag är bäst på att vara slacker när ingen annan ser på.

UPPDATERING: En oväntad uppsida med att E jobbar hemifrån är dock att han har valt att jobba i soffan, halvliggandes, med bar överkropp. Alltid trevligt att ha något att spana lite på från min plats vid köksbordet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle nog få väldigt lite gjort om jag jobbade hemifrån. Det insåg jag redan under studietiden :-D Fast å andra sidan, tog jag ju mig igenom studierna så det kanske kanske skulle funka. Det skulle framför allt vara såååå skönt att få jobba i myskläder framför teven!

30-nånting sa...

esther, jag är en urusel arbetare överlag har jag insett. Men jag mår inte så bra av det...

Amanda sa...

Yummy.

Jobba hemma äger ju! Mitt guldtips är att klä upp sig, då blir det roligare och mer 'på riktigt'.

Eller så är det jag som är lite knäpp...

åsa sa...

Jag tycker jag jobbar mycket effektivare när jag jobbar hemma. Tiden går så fort! Och det är så skönt att inte bli avbruten i tid och otid!

Men hade min man legat halvnaken i soffan vet jag inte om jag fått så mycket gjort... :-)

Caroline Hainer sa...

Det är otroligt hur lite man vågar slappa så fort någon är i närheten. Satan så mycket jag skulle få gjort om jag skaffade mig en hyfsat flitig sambo som jobbade hemifrån ibland. Mer eller utan bar överkropp.

30-nånting sa...

amanda, jag försöker klä mig på samma sätt som jag gör när jag går till kontoret. Det hjälper en aning.

åsa, du är förmodligen en mycket bättre anställd ¨än jag någonsin kommer att bli.

caroline, jag vet. Det är ju inte som om han inte vet om att jag är en slacker. Ändå tycker jag att det är pinsamt.