torsdag 17 april 2008

Caesar

Jag såg en kortklippt storpudel i morse. Hunden tittade på mig med sina stora, bruna ögon och plötslig överfölls jag av en längtan efter vår gamla hund Caesar. Han var förmodligen den kåtaste vovven som någonsin tassat fram på denna jord. Han var aldrig pudelklippt, det vill säga med sådana där bollar här och där, utan han var antingen rakad eller hade dreads. Caesar älskade oss, sin värdelösa familj, av hela sitt hjärta och när den här hunden passerade mig i dag fick jag vända mig bort för att inte börja lipa där och då. Caesar - jag saknar dig!

Om du vill läsa en dikt som jag skrev till min älskade hund precis efter att jag fått veta att mina föräldrar tagit bort honom kan du klicka här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Till livet´eller något som liknar det, hör att förlora en vän-ibland har de fyra ben och är kåta-ibland har de två och är likadana, lika smärtsamt att förlora! MVH Gladiatan