tisdag 29 april 2008

Turn around

Dagen började med ett praktfiasko. För det första höll jag knappt på att ta mig upp i morse på grund av sen hemkomst från Sundsvall. Men allt gick bra och jag och Chloë promenixade i vanlig ordning till kontoret. Väl på kontoret kom jag inte in på det trådlösa nätverket. Jag fick vänta en stund innan någon fler dök upp på kontoret och då fick jag veta att det trådlösa nätverket hade legat nere hela gårdagen och de skulle fortsätta felsökningen i dag. Så, det var bara för mig att packa ihop och vända hemåt. Jag kan nämligen inte göra någonting om jag inte kan koppla upp mig mot vårt jobbnätverk. Så där gick två timmar från mitt liv som jag aldrig får tillbaka.

Men dagen verkar arta sig. När jag slog igång datorn såg jag att jag har en lunch inbokad med en gammal kollega. Det ska bli jättekul att få pladdra bort en timme med henne.

Nu ska jag försöka jobba intensivt i en timme eller så.

Inga kommentarer: