torsdag 10 april 2008

Puppy love

Har precis rensat min Inbox i min Hotmail. De fem första mailen är från 2001. Det är mail som E skickade till mig medan jag var på min drömresa i Asien och Australien i 3 månader. När jag läser de här mailen igen kan jag knappt tro att det är E som har skrivit dem. Han är så verbal och uttrycker sin kärlek så fint. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag minns hur det kändes när jag satt där på Koh Tao eller i Byron Bay och läste hans ord.

Nuförtiden uttrycks inte så värst mycket hemma hos oss. Möjligtvis kan frågan "Ska vi knulla?" kastas fram i både tid och otid. För det mesta på skämt. Å andra sidan är vi väldigt sällan ifrån varandra någon längre tid heller, så vi får ingen riktigt chans att längta och att uttrycka oss på det där sättet i skrift.

Det kanske är dags för mig att resa bort igen?

4 kommentarer:

Emm sa...

Det gäller att hålla liv i passionen :-) Kanske dags att fråga "ska vi knulla" på riktigt :-)

30-nånting sa...

hahaha, ja du emm jag får väl göra ett tappert försök någon dag ;-)

Anonym sa...

känner igen mig alltför väl ;-)

30-nånting sa...

ja du esthrro, det är inte alltid lätt att hålla passionen vid liv...