onsdag 23 april 2008

Sol, vind och vatten

Inte för att någon bryr sig om det efter föregående inlägg, men vi hade det toppenbra i Barcelona. Eftersom det var E:s 30-års presentsresa var det han som fick bestämma hur han ville lägga upp den. Han har dessutom inte varit i Barcelona förut, medan jag har det så jag har ju sett de saker jag absolut ville se i staden. E sa att han bara ville strosa runt och insupa atmosfären och så blev det också. Vi gick, gick och gick och min ländrygg är fortfarande alldeles förstörd.

Utanför Stadsparken, som inte låg så långt från vårt hotell.
Jag älskar deras gatlyktor, de ser så olika ut på olika gator och i olika gränder. Mysigt.

Jag älskar gränderna också. Vi gick in i varje liten gränd vi hann med och irrade runt både här och var.

Fotboll på Nou Camp. Ett derby mellan FC Barcelona och Espanyol som tyvärr slutade 0-0. Men stämningen var fantastisk, man kan säga att publiken hördes ganska bra och till och med jag satt och hojtade och skrek.

Sagrada Familia kändes som ett måste att visa E. Jag älskar Gaudís verk. Men kön för att gå in var, förmodligen som vanligt, enorm så det struntade vi i.

Strandpromenaden i måndags. Vi satt och njöt i solen och jag tryckte i mig en glass. Helt underbart och jag blev faktiskt lite laxrosa till slut.

2 kommentarer:

e.s sa...

Men va roligt att höra att Barcelona var bra och vilka fina bilder du har tagit...=)

Störst grattis och kram på de´!

30-nånting sa...

Tack för det e.s! Kram