torsdag 17 april 2008

Come to mama

Eftersom Amanda valde att börja dagen med att plåga mig (i rättvisans namn lade hon ut inlägget i går men jag såg det först i morse) ledde hennes godisinlägg till att jag började fantisera om mina senaste favoriter. De har, av någon outgrundlig anledning, försvunnit ur sortimentet på vårt ICA och jag är alldeles förstörd. Hur kan de göra så här mot mig? Förstår de inte att jag behöver min fix? Otaliga är de gånger jag på senare tid strukit längs godisväggen för att spana, lite smyg, över snoriga barns huvuden, pulsen har gått upp och jag har hoppats. Hoppats in i det sista. Ibland har jag dragit åt mig andan, men det har visat sig vara falskt alarm varje gång. De där jäkla dödskallarna gör mig galen.

Bilden lånade jag från moderskeppet.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Förlåt.

Minns med njutningsrysningar hårda platta klubbor från Gottis i Skara, marmorerade i sötsyrlig hallon och saltsyrlig lakrits.

Men vad är di dära, chilisar?

Har ju nollkoll på svenskt smågodis numera.

30-nånting sa...

Haha amanda, helt ok. Chilisarna påminner om klubborna, men har istället en lite stark (fast samtidigt lite söt) smak på den röda delen. Som "hot" hallon skulle jag vilja säga. Supergoda för en lakritsjunkie som jag. Salt, kanske jag ska tillägga!