lördag 28 februari 2009

Tuschpenna

Jag och E har bestämt oss för att stryka ett stort, fett streck över den här veckan så snart den är över. Mycket på grund av stora stenar, madrasskydd och vaser.

Låt mig förklara närmare.

Stora stenar: E opererades ju i torsdags och jag tror inte att jag fattade vilken anspänning jag gick med under dagen. När jag och Mira skulle hämta honom blev jag chockad över att se hur ont han hade (och smärtan har tyvärr bara stegrats under de följande dagarna), Mira hade sovit dåligt och var hungrig och jag var också hungrig och trött. Vi skyndade oss hem, släppte av E utanför porten och så skulle jag och Mira parkera bilen. Mira hade tappat nappen och satt och grät i baksätet och jag försökte lugna henne samtidigt som jag backade - just det - rakt in i en stor sten! Jag gjorde om och gjorde rätt och så grät både jag och Mira hela vägen till parkeringen. Repan på bilen kan jag tyvärr inte stryka ett streck över, men händelsen är glömd på måndag.

Madrasskydd: Natten till fredagen fick min mage spel. Efter att ha varit dålig i nästan en vecka fick jag springa på toaletten stup i kvarten. Till slut sa väl min kropp upp sig, eftersom den var så trött, och sa inte till om att jag behövde gå på toa. Jag vaknade ändå kan jag säga, skämdes som en hund och trots en dusch kände jag mig aldrig riktigt ren under fredagen. Ett madrasskydd hade varit att rekommendera. Vi har bara ett i Miras säng, men jag misstänker att vi kanske måste ha ett i vår säng från och med nu också.

Vaser: E har ont. Jag har aldrig sett honom, eller någon för den delen, ha så ont och än så länge ser vi ingen ljusning. Operationsdagen var han ändå lite rörlig för lokalbedövningen satt fortfarande i, men i går tog han sig inte ur soffan på hela dagen. Det här ställer ju till det vid toabesök så när han behövde kissa började vi fundera ut olika strategier för hur det skulle gå till. Jag föreslog ett ölglas och vi testade. Tyvärr var ett glas alldeles för litet, jag fick komma springande med ett till. Det andra glaset räckte inte till det heller utan ett tredje fylldes innan det var klart. Efter det tog jag ner vår största vas. Den både räcker till och har utrymme kvar.

Förstår ni nu varför denna vecka aldrig mer kommer att nämnas i vårt hushåll? Den enda som hållit tätt och varit sitt normala jag är Mira. Tack och lov för det!

5 kommentarer:

Anna sa...

Gillar användarbilden!

Ajaj... en olycka kommer sällan ensam, låter inte alls roligt. Men jag tycker att det är helt rätt att tänka att ni ska glömma allt detta och gå vidare så fort det går!

30-nånting sa...

Tack Anna!

Ja nu har vi brytit ihop så att det räcker och blir över. Jag har skrattat så att jag gråtit åt våra missöden. I morgon är en annan dag!

Tre stycken sa...

Vilken jävla vecka, rent ut sagt!

En av Murphy's laws of commers är "Ät en levande padda varje morgon, så vet du att dagen bara kommer bli bättre sen". Lite så för er med, fast en hel vecka, då.

Kunde han inte fått lite riktigt starka värktabletter, eller hjälpte inte ens det? Kram!

Anonym sa...

Usch, fy och fasen! I skrift låter det ÄNNU värre! Och jag som skrattade när du berättade. Fyfyfy, dum AK! Men det är verkligen hemskt tragiskt. Jag håller alla tummar jag kan för att det bara blir ljusare fr.o.m. idag! Kram!

30-nånting sa...

Tre stycken, han försöker tjacka lite droger nu faktiskt. Vi hoppas att han får lite starkare doningar för några dagar framöver.

Och ak, vi kan ju inte göra annat än att skratta åt det. Det är ju tragikomiskt och då väljer jag hellre det komiska.