söndag 15 februari 2009

Föräldraskap

Mina föräldrar har precis åkt. Det har varit jättekul att ha dem här och vi har ätit otroligt gott, för gott med tanke på Bröllop -09, och tagit det väldigt lugnt.

Den märkligaste känslan kom dock över mig när de hade kommit hit. En känsla av att "nu blir vi bedömda". Skitjobbigt kändes det och jag tror att känslan blev starkare på grund av att vi faktiskt skulle dela lägenhet i tre dagar. Jag vet ju att alla har åsikter, även vi, om hur andra uppfostrar sina barn så det borde inte ha kommit som en överraskning. Men helt plötsligt insåg jag att nu är det jag och E som våra familjer kommer att prata om. För självklart kommer vi att göra vissa saker på ett sätt som de andra inte håller med om. Så är det bara.

Mitt sätt att hantera den här känslan var att säga rakt ut hur jag kände. Så fort jag gjort det släppte den.

Nu funderar jag på hur jag ska våga säga samma sak till E:s föräldrar när de kommer i mars.

Inga kommentarer: