torsdag 26 februari 2009

Operator

Vilken start på dagen vi fick i dag. E:s telefon ringde och jag, som satt med Mira i soffan och mös, svarade. Det var en sköterska som undrade om E var på väg till sjukhuset. Jag fattade noll, det är ju nästa torsdag han ska opereras. Det visade sig att det blivit ett missförstånd. Det var i dag E skulle ha opererats. E frågade om det var ok att han kom in på en gång, men de sa att det var för sent.

Jag har aldrig sett E så ledsen och besviken som han var i morse. Han slängde sig ändå in i duschen och tog en taxi till sjukhuset bara för att få prata med någon ansikte mot ansikte.

För en och en halv timme sedan fick jag ett sms. Jag opereras i dag.

Så nu håller vi tummarna allesammans för att operationen går bra och att jag får hem en gladare och lite mer drogad fästman i kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, hoppas allt går bra !! Bra att han stod på sig o fick komma in ändå. Varm hls fr norr

30-nånting sa...

M, operationen gick bra men jag har aldrig sett någon ha så ont som E har haft och har just nu.