lördag 7 februari 2009

27 dresses

Jag var och kollade in klänningar i går. Oj vad svårt det är. Jag är ingen satin-, siden- eller thaisidentjej. Bomull är mer min melodi.

Så i går när jag kom hem, ganska modfälld efter vår exkursion, kollade jag in klänningar på nätet. Och döm om min förvåning när jag faktiskt hittade en fin vit bomullsklänning i 50-tals stil som nästan på pricken stämmer in med det jag vill ha.

Men så är det ju det här med att beställa från nätet. Just kläder känns lite kymigt. Jag drog en rövare och ringde till butiken som säljer märket och den trevliga tjejen sa att de precis hade packat upp den där klänningen, men inte hunnit hänga ut den i butiken ännu.

Så min plan är att i morgon (eller någon dag nästa vecka beroende på mitt allmäntillstånd) ta mig iväg med Mira för att testa min eventuella brudklänning. Det ska bli mycket spännande!

5 kommentarer:

e.s sa...

Håller alla tummarna för att den blir perfekt!!!

Amanda sa...

Å vad spännande. Bomullsklänning i 50-talsstil låter jättefint. Och känner man sig bekväm OCH fin kan man inte förlora.

30-nånting sa...

e.s, som du ser ovanför blir det nog en annan. Men jag känner mig fin i den.

Amanda, jag känner mig bekväm och fin i den som jag nog ska köpa. Dessutom tänker jag att jag kan färga om den sedan för att kunna använda den vid andra festliga tillfällen.

Anonym sa...

åh, vad fin klänningen blev! när gifter ni er? vad blir det för tårta?

30-nånting sa...

Ida, först och främst kul att du hittat hit och tack! Tårtan kommer nog att bli en buffé av olika. Jag gör grymma kladdkakor, min mor gör världens godaste apelsintårta och min svärmor gör en superb marängtårta. En för alla smaker!