fredag 20 februari 2009

Rubbade cirklar

Vi ska på fest i morgon. Det har jag nämnt tidigare. Den här festen är en av de sista trösklarna vi ska ta oss över. För i morgon ska Mira somna på annan ort. Vi ska med andra ord avvika från rutinen som har fungerat så otroligt bra för oss. Det känns lite nervöst ska jag villigt erkänna.

Samtidigt känner jag att jag behöver det här. Mira kommer att klara det alldeles utmärkt, det är jag övertygad om. Det är Den ömma moderns nerver jag oroar mig för. Jag är ganska fyrkantig, och det vet jag om. Jag gillar rutiner, men de får inte ta över helt och hållet för då kickar mitt flyktbeteende igång. Därför måste jag utmana mig själv ibland. Bända och pressa ut hörnen på fyrkanterna så att saker och ting rör sig på ett annat sätt.

I morgon är den första kvällen av många där vår nya familjekonstellation ska testa en ny liten omloppsbana.

Inga kommentarer: