fredag 20 februari 2009

Stora bokbytardagen

Åh, jag såg det här på Mats blogg och tycker att det är en superb idé. Vi har TRE påsar med böcker som vi rensat ut och som jag hoppas ska få ett gott hem någon annanstans. Tyvärr kan jag inte vara där just vid detta tillfälle för Svärföräldrarna kommer den dagen, men annars hade ni kunnat räkna med mig.

Saxat från Mats blogg:
Fick just det här på mailen, bra idé tycker jag!Om ni håller med, spread the word på era bloggar:

Vad gör vi egentligen med alla böcker vi läst? Den 5 mars är det The world book day. Låt oss göra det till den stora bokbytardagen! Klockan 12.00-13.00 samlas vi så många bokbytare som möjligt och byter på Sergels Torg (Plattan)! Gå med. Och sprid vidare! Ju fler vi blir desto fler böcker, mindre regnskog, fler som träffas. Och roligare.

Hur: Ta med dig någon bok du inte vill ha längre när du går hemifrån på morgonen. Bär den så att andra ser att du har en bok. När du ser en bok du vill ha går du bara fram och frågar om hon eller han vill byta bok med dig.

Varför: • Det är kul att få boktips • Spara lite på regnskogarna genom återanvändning • Vem vet vem du lär känna??

Inga kommentarer: