söndag 30 mars 2008

På spaning efter den tid som flytt

Dagen började med att jag och E låg och drog oss lite. E ville först inte synas på någon bild, men efter lite övertalning ställde han upp med ett ben. Notera också tåringen som suttit på min vänsterfot sedan jag var på Bali 2001. Jag vill inte ens tänka på hur svampig huden är därunder...
Sedan spelade vi Scene It. En mycket rolig filmfrågesport. Jag vann!
Vi åt frukost framför tv:n. Risgrynsgröt! Håkan Hellström gästade Lasse Bengtsson och sedan dök Peter Stormare upp. Peter och Håkan är två människor som fascinerar mig.
Larmet gick när E trodde att han tappat sin mobil på väg hem från Riche på fredagen. Han var redan utomhus för att gå tillbaka i sina spår när jag lyfte på hans kläder som låg slängda i den röda fåtöljen i vardagsrummet och hittade guldklimpen. E använder den där fåtöljen som en extra garderob. Det ser inte så trevligt ut.
Lördagen skulle vara min stora jobbsökardag. Men eftersom det till och med är tråkigare än att fila naglarna (jag avskyr att klippa och fila naglarna) så passade jag på att fila naglarna först. Nagelfilen av glas är grym, men trasig. Trasigheten kan nog bero på att VSB vid några tillfällen har hoppat på min necessär.
Det stora jobbsökeriet blev ett riktigt fiasko. Jag kom inte in på internet överhuvudtaget.
Så jag och E gick och handlade istället. Lägg märke till E:s fina dödskallemössa som han köpte i N.Y. Lägg också märke till att han gick med på den här bilden utan att knota.
Lunch. Pasta med tomat, basilika och parmesan. Min tallrik är den till höger.
En dag utan att söka jobb tar ut sin rätt. Jag lade mig tillrätta i soffan för att se Capote, som jag har velat se länge, vips så hade två timmar gått och jag hade fått en skön tupplur. Men jag vill fortfarande se Capote.
Mitt i matlagningen. Jag skulle bjuda Chloë på middag. Salladen är färdig i skålen, potatisen kokt och laxen håller på att bli klar i ugnen.
Jag och Chloë förberedde oss för att delta i Earth Hour genom att tända alla ljus som vi har i vardagsrummet.
Sedan hade vi romantisk picknick på vardagsrumsgolvet, med vitt vin, popcorn och Svarens bok.
Vi fick en del svar från Svarens bok. Chloë fick bland annat det här. Det passade bra in på frågan.
Jag upptäckte till min glädje att jag, med lite god vilja och fantasi, kan sätta upp mitt hår i en liten hästsvans. Mycket trevligt att inse att håret börjar få lite längd.
Dags att sova sött. Jag hann läsa ungefär en och en halv sida innan ögonlocken blev för tunga och sedan sov jag som en stock.
(Alltså jag borde inte få vara med i den här utmaningen. Något så rådjävulskt tråkigt som det som står skrivet ovan tror jag aldrig jag har läst.)

3 kommentarer:

Sabina sa...

MEN det är ju så himla kul med lite bilder ju=)
Ha det så bra//S

Emm sa...

Det här var riktigt intressant! Och jag MENAR det!!!
Kul att se hur ni har det och få se liiiiite mer av dig och E :-)

30-nånting sa...

Haha, tack sabina och emm. Ni är snälla ni!