tisdag 4 mars 2008

Leverbiff

Jag ska gå till en kinesolog i dag. Jag har aldrig varit hos en sådan tidigare och är ganska nyfiken på vad som kommer att hända när jag är där. Jag har inga speciella besvär men har under de senaste åren fått två indikationer på att någoting inte står rätt till med levern (om man nu väljer att tro på alternativ medicin, och det gör jag - tror jag).

För två år sedan var jag och Journalistinnan på en New Age mässa där man kunde få prova på olika saker, massage, spådomar, zonterapi. Jag testade en kinesisk kvinna som tittade på tungan och i ögonen. Jag sade att jag hade problem med torra ögon, hon tittade och sade att jag hade obalans i levern. Självklart hade hon också en massa dyra vätskor och piller som hon ville att jag skulle köpa. Jag köpte ingenting av det och jag gick glatt vidare med mitt liv utan att egentligen fundera så mycket mer på vad hon hade sagt.

I julas när vi var i Thailand fick vi thaimassage på ett jättebra ställe. De inledde massagen med att trycka med pinnar på olika punkter under foten. På en punkt gjorde det så otroligt ont så jag frågade var det var för något. Den punkten var kopplad till levern, fick jag till svar. Nu började jag ana oråd för plötsligt dök kinesiskans ord upp igen.

Därför ska jag testa dagens grej. Det ska bli spännande att höra om det dyker upp något om levern även i dag. I så fall kanske det faktiskt är dags att ta tag i min stackars lever och försöka balansera upp den. Så vitt jag vet har jag ju bara en...

Inga kommentarer: